Wednesday, May 30, 2012

Oh Mouse sudah pulang ke pangkal jalan


saya xpenah lg cerita yang mouse sy telah merajuk dan membawa diri..ade aritu luahkan kat fb je kot..

kisah satu ketika dahulu, bulan april baru je kot..30 april kot...sy telah membawa laptop bersama wireless mouse kesayangan ramai ni ke USM nibong tebal..jd sayang sbb Intel bagi kot..ape yang intel bg sume syg..temasuklah luka dihati...
xkesah la harge die sbenarnye murah pon tp sy sgt menghargai barang...syg wooo...ade je lg satu wireless mouse dpt free time bli laptop tp xpkai pon lg..simpan wat pekasam
time kat lab comm sy pon keluarkan la tetikus ni...nak guna untuk kerja..bile nak blk, smbil besembang lalu terletak tepi kot mouse tu lalu keluar dr lab begitu sahaja..mmg smpai blk umh pon xteringat..konfiden je igt ade dlm beg...
bile petang cek2 beg rase berdebar2...alamak, mane ni...selongkar la abes..mmg degup2...xjumpe jugak..nak nangis, nak jerit sume ade tp slh sendri la kan...cuai..en hubby kate, ape tah yg kalut sgt..cuai sgt...maafkan istrimu ini...sungguh sy rase mmg tetinggal kat lab...tau la lab tu mcm2 jenis org msk...risau smpai xlalu mkn, xlalu mandi, xlalu tdo...adoi..
time tu da maghrib pon..kalo kol lab mmg xde sape dah la...tanpa segan dan silu sy sms jugak la lecturer sy mintak tlg tanye kan...sgt rase ralat dan mcm nk tarik2 rambut sendri...salwani! pehal la sengal eh...

pastu lecturer kate sok die tanye kan latif kat lab tu...mintak2 la yg jumpe tu org yg jujur...kdg2 terpk gak ade ke org nak curi mouse yg xde usb tu...sbb wireless usb die ade kat laptop ni ha..kalo tetinggal set maybe ade kot yg nak kan...sok nye lecturer msg ckp, tahniah! mouse tu ada dan telah diselamatkan oleh technician lab tu...tq encik latiff..dan tq lecturer kesayangan..

nasib baik la..lega hati mak, nyah...lepas sbulan berlalu td 31 may, br la pegi hambik kat lab tu..sempat la habuk2 bertenggek kat mouse tu kan...akhirnya pulang jua kepangkuan bonda..aaaahhhoooy...
mouse ni kat kedai belambak..bkn mhl sgt pon,,,xkesah..sy syg yg ni jugak...mmmmuaaaahhhh3x...


1 comment: