Sunday, May 20, 2012

kehadapan pencuri pakaian dari ampaian


oit2, slamber je kan pencuri ni...
ikutkan rase sakit sgt ati kat pencuri pakaian ni...die bkenan sgt ngn jeans my hubby..kalo dpt nak tampo laju2..



kwsan umh ktorg ni sunyi lagi tau..br beberape ketul umh yg da ade org duduk..lain2 ade yg dok renovate, ade yg buat umh rehat je..


penah la skali gate ktorg kne kepak... paham x kepak cane? jd bengkok la..xtau la ape yg die nak curi..time tu kasut bola mr hubby kene amik..mmg ktorg xletak kasut kat luar pon..kasut burok2 je ade kat luar...kbetulan kasut bola tu comot2 dgn lumpur, pastu da terkoyak..plannye nak basuh tu yg boh kat luar dlu..skali zasss, kne rembat...

baru2 ni 2 pasang jeans kne rembat...mslhnye sy ni ade je kat umh, sidai kain time ade kat umh je..tah bile pencuri ni paw tah...tau dah mesti keje mat gian ni...saba je la..stress pon ade pk psl pencopet ni..
baju-bajuan xprasan lak susut ke x..yg peliknye kdg2 tgk ade hanger kosong...musykil..ape lg la yg die curik..



kne msk wishlist ni ampaian bertutup..zink keliling pon jd la..asalkan xkene curik lg...geram..

sebenarnye bile renung2 kan, sume ni ujian Allah...kite ni kalo kurang bersedekah, Allah akan tarik sikit nikmat yg kite ade dgn cara camni la..so insaflah..bykkan la bersedekah, menderma, jenguk2 org tua kan...

sebenarnye kat umh lame dlu kasut hantaran mr hubby penah kene curik gak..tu dok dlm area grill dlm umh...ssh payah dorg mencuri..haih, geram..da la kasut limited edition..
dan again, bersyukur lah..ujian tu sume...beringatlah, sedekah, bersihkan rezeki yg kite dpt tu..xsume yg kite dpt tu hak milik kite sorg...diberi untuk di kongsi...
bak kate katun2 dlm word world "Share the pie, dont eat the pie" (channel Nayli)..



insap..

2 comments:

  1. adoi.. ada gk org curi baju di ampaian... huhuu

    ReplyDelete
  2. geram sgt...jd fobia nak sidai kain dah walopon ade kat umh...tgh tunggu kelulusan jabatan psl nak wat ampaian berkawat dawai besi mangga yg ade elektrik...padan muke pencurik tu nanti...

    ReplyDelete