Thursday, April 19, 2012

Nayli 16months



Sedar xsedar anak mama dah setahun 4bulan wuuu...lately sy slalu tenung nayli sedang main and rase nak nangis...bile da bergenang air mata terus p peluk nayli..die pon tau trus Mmmmuahhh mama...


die slalu sgt cakap kakak..kakak...nape tah die asik ckp kakak je..nak kate die dah nak jd kakak belum lagi la kan..bkn la xnk lg tp cik p pon xmai lg sejak bsalin..and still bf nayli..tu yg xmai2 lg..xpe, bg nayli manje puas2 dlu...


die sgt pandai cakap skg ni...kite ckp ape pon sume die phm..tu yg buat kami laki bini kagum ngn die...bile ckp: 


"Nayli, da main tlg kemas blk ye sayang.." atau pon "kalau nak ikut babah p jln2, kemas dlu toys tu" terus die p amik kotak mainan die kemas sume sumbat masuk dlm tu...

"Nayli jom p mandi" atau "Jom p basuk yak.." die akan jalan menuju ke bilik die tunggu depan bilik air..



cume kdg2 vocab die bercelaru sket tp tau la br nak blajar...
"Nayli, bak mama remote tv.." die tarik tangan p tunjuk tempat yg die penah nampk semut..bunyi dekat2 kot kan...skg ni da btul kan die xcelaru dah...


bile kate "garam" die buat muke geram...yg tu mmg sgt dekat kan..


smlm time solat die dok kat sbelah..mmg biase die ikut pon sbb xpecaya tinggal die sorg2..tkt ade project die buat..soh die akan berdiri kat sejadah kecik letak sblh...bile da siap solat, soh die lipat sejadah..
pastu die tgk muke smbil buat muke...mama ni xpkai spec xnmpk die buat muke ape..rupenye die tunjuk lidah...sejadah bunyinye mcm lidah pulak....


bile tgk anak kite membesar n byk belajar rase sgt2 kagum..
SYUKUR YA ALLAH ATAS KURNIAANMU YA ALLAH..
semoga anak mama jadi anak yg solehah, sihat, penyejuk mata dan taat perintah Allah...

2 comments:

  1. anak makngah da besar n pandai ye...comel2...pandai dah dia...k.sal, nnti peluk cium bagi pihak dira kat nayli eh...bila la dapat jumpa...:)

    ReplyDelete
  2. nanti ada masa kita hangout p tmn sama2 eh..bestnye

    ReplyDelete