Thursday, April 29, 2010

+ve...weak +ve....and big fat +ve

untuk yg TTC and ade wat research tau la aku term2 yg aku guna kan. sape yg xtau sila wat xtau je la..

tetibe rase xtau cane nk mule lak. hehe..
mulenye aku terpk nk bli HPT tu sbb tetibe rase loya2 je..tp lom delay lg. dari ape yg aku baca clearblue punye accurate sgt walopon de yg test before delay pon leh +ve. 
aku beli test tu mase 13DPO. tp yg rase xslesa ditekak tu start 12DPO..tp mls nk test awal2.
da beli tu test la esoknye yakni 14DPO. hasilnye: 
tp yg ni result lom delay p lg senarnye. gatal p test awal. asalnye xmo ngk. soh hubby yg tgkkan..pastu die xreti tgk lak. aku btau klu + tu +ve la..klu - tu -ve la...die xreti jugak..sbb ade dua tmpat nk tgk..last2 aku tgk sendri..hehe..Alhamdulillah, air mata kegirangan mengalir setitis..Terima Kasih Ya Allah.

Few days after tu cek lg skali senarnye. tkt mende tu tipu. sbb lepas je da +ve tu trus la p doctor nk sah kan. tp doctor lak pkai brand cap ayam yg xleh detect klu awal2 pregnant. pastu die kuar result very weak +ve dan die xleh confirm kan...sedih seketika tp aku percaya pada result yg da positive tu. doctor soh mai blk next weeknye sbb die nk scan skali. pastu aku test lg kat umah nk kepastian..kali ni aku beli cap ayam lak...xde la cap ayam sgt pon..cap guardian senarnye..+ve lg..sinar2 kebahagian terpancar kat stick tu..huhuhu..tp yg kali ni mmg BFP la..

Da confirm ngn doctor gomen selasa aritu dan da confirm ngn doctor private hospital siang td. harap2 baby mama membesar dgn sehat ye sayang. insyaAllah.

Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.

6 comments:

  1. Alhamdulillah :)
    syukur & tahniah..
    take care salwa :)

    ReplyDelete
  2. thanks balkhiz & ibu amar..doakan sumenye selamat dan diberkati Allah selalu..

    ReplyDelete
  3. sal..baru tau ko miscarriage dulu..congrates skng dh pregnant balik..jaga diri ye..jaga mkn,jgn wt keje berat2 k..semoga bayi membesar dgn sihat,mamanya pn sehat2 slalu..mkn vitamin bg kuat bdn k..hope everything will be fine..so ble due date?

    ReplyDelete
  4. sal,tahniah tau...jg dr baik2..update2 la slalu pasal diri ko...

    ReplyDelete
  5. fadhilah, sape bace blog die tau la kot..cite kat sini je..lepas hati da terubat br cerita..huhu..
    insyaAllah due ujung thn ni..

    thanks nabilah, klu rajin mmg aku update..tp aku ni bkn rajin nk mengarang..haha

    doakan sumenye slamat eh..syg sume!

    ReplyDelete